Billigesokker

Billigesokker er en dansk webshop, der sælger kvalitetssokker til konkurrence dygtige priser. Alt hvad du kan tænke dig til indenfor sokker, finder du hos billigesokker.dk

Vores samarbejde

I slutningen af december 2020 kontaktede Billigesokker.dk os med en klar vision. De ønskede at øge virksomhedens performance på deres organiske lead-indsamling. Samtidigt ville de gerne have aktiveret både deres nuværende- og nye subscribers.

På baggrund af denne vision begyndte planlægningen af, hvordan vi skulle opnå disse resultater.

Med det samme gik benarbejdet i gang. Vores e-mail marketing specialist udformede en omfattende analyse af; målgruppe, tone-of-voice, samt optimeringsmuligheder på webshoppen. Herfra stod det hurtigt klart, hvad vi skulle gøre for at opnå de målsætninger, som baseret på Billigesokkers vision, var blevet opsat.

 

Analyse, copywriting og opsætning

På baggrund af analysen startede copywriting-delen i form af en velkomstserie, som skulle byde de nye subscribers velkomne. Samtidig ville den blive udsendt som kampagne til de nuværende subscribers. Vores specialist varetog alle opgaver, der omhandler e-mailmarkedsføring hos Billigesokker, alt lige fra den fulde visuelle opsætning af mailserien, den tekniske opsætning og tilhørende integrationer, samt udtrækning af data til diverse analyser og løbende splittesting.

Sideløbende med copywritingen af velkomstserien blev den nye optimerede slide-in designet og opsat på hjemmesiden, som med forbedret kvalitet og tilpasset budskab, forbedrede performance på den organiske leadindsamling med 1251%, i forhold til den generelle performance i e-commerce. Kampagnen blev også aktiveret og udsendt til alle subscribers, hvilket bød på en øget omsætning på over 400% i kampagnens løbetid.

Det, som vi også er meget stolte af med denne case, er, at mailserien er skrevet så tidsrelevant og udført designmæssigt til perfektion, at den i dag faktisk stadigvæk bliver brugt som velkomstserie til de nye subscribers, der tilmelder sig Billigesokker’s nyhedsbrev.

 

Billigesokkers succes krævede mere

I forlængelse af virksomhedens succes blev der skabt et større behov for et mere avanceret e-mail marketing set-up. Billigesokker ville gerne have et bedre indblik i kunderejsen, samt have muligheden for at kunne kommunikere de rigtige budskaber til deres kunder, i forhold til hvor deres kunder var henne i kunderejsen, og med dette skabe en stærkere kunderelation.

Dette mundede ud i et e-mail marketing set-up, som skulle dække de mest essentielle facetter af kunderejsen. Disse flows og automations skulle først og fremmest opsættes for, at Billigesokker kunne følge kunderejsen, helt fra de først besøger siden, til de har foretaget et køb, og hvis de eventuelt faldt fra i mellemtiden, hvor de så gjorde det henne.

Med disse automations opsat, så startede copywriting-delen. Vores specialist tog udgangspunkt i den tone-of-voice som, der tidligere var blevet skrevet i, og formede alle mails og budskaber i forhold til, hvor kunderne var i kunderejsen. Grunden til, at det er virkelig vigtigt for virksomheder at have opsat automations, kommer fra grundprincippet;

Marketing Automation som taktik drejer sig om at opsætte automatiske processer, der kommer så tæt som muligt på at ramme den rigtige modtager, med det rigtige budskab, på det rigtige tidspunkt.

Og med udgangspunkt i dette citat er e-mail marketing en unik mulighed til netop at komme så tæt på som muligt på kunden og følge og påvirke kunderejsen.

 

Målet blev opnået

Med den tidligere skrevet velkomstserie, samt de nye automations, kan vi med sikkerhed sige, at vi har fået Billigesokker i mål. Deres vision om at følge kunderne hele vejen gennem kunderejsen, deres målsætning om at skabe en tættere kunderelation, samt en øget performance i den organiske leadindsamling, blev alle opfyldt.

Dette kan vi sige, da disse automations alene de sidste 3 måneder, har været en stor faktor til øget omsætningen for Billigesokker.

Hvis du er interesseret i at høre, hvad e-mail marketing kan gøre for dig og din virksomhed, så kan du få en gratis potentialevurdering hos Poetype her.

Du er også meget velkommen til at læse Poetypes andre cases og succeshistorier, hvilket kan give inspiration til, hvad du kan opnå med e-mail marketing.

400%
Øget omsætning under kampagnes løbetid
1251%
Bedre performance på organisk lead indsamling via pop-up og slide-in
Fun fact
Kampagnen bruges i dag hos Billigesokker som velkomst serie, grundet en konverteringsrate på 25%

Victor og Oliver er et seriøst makkerpar, der arbejder stenhårdt! Det de laver er simpelthen bare klasse … resultaterne er allerede synlige efter meget kort tid!

Allan Haugaard
Medejer af billigesokker.dk

Mød vores specialister