Streetwear Evolution ApS, er en nordisk webshop, der sælger high-end sneakers.
De prismatcher konkurrenterne og så sørger de for at ens køb, altid er 100% autentisk.
Streetwear Evolution ApS, er en nordisk webshop, der sælger high-end sneakers.
De prismatcher konkurrenterne og så sørger de for at ens køb, altid er 100% autentisk.
I slutningen af marts 2021, blev vi kontaktet af Streetwear Evolution ApS.
Streetwear Evolution havde et ønske om at skabe en tættere kunderelation, og samtidigt øge procentdelen af tilbagevendende kunder.
Med disse ønsker blev der lagt en 12 måneders plan for, hvordan Streetwear Evolutions
e-mail marketing skulle opstilles og udføres. Planen blev udarbejdet af teamet af e-mail marketing specialister hos Poetype.
Dette omfattede både planlægningen af kampagner, samt hvilke automations og flows, der var nødvendige og relevante at få implementeret hos Streetwear Evolution.
E-mail marketing uden rabatkoder er svært.
Når det handler om at indsamle e-mailadresser, er der en generel tanke hos folk om, at man gerne vil have noget for at give noget væk. Hvilket er en myte, som vi følte, at vi var erfarne og dygtige nok til at kunne modbevise og skabe de forventede resultater ud fra.
Normalt benytter vi os af rabatkoder i vores kunders ‘abandoned cart’ flows, og til tider i andre flows, men hos Streetwear Evolution testede vi alle flows og kampagner af, uden brug af rabatkoder. Resultatet var en kæmpe succes! Vi indsamlede organisk +3000 e-mail permissions.
Samtidigt med dette har vi også overperformet på diverse KPI’er, som på forhånd var opsat, hvilket beviser, at man ikke altid har brug for at give noget væk for at kunne opbygge sin e-mail liste!
For at vi kunne opnå dette mål, var der brug for en omfattende indsats på e-mail marketing-området. Der skulle både skrives og implementeres automations og flows, så vi kunne tracke kunderejsen, og ramme kunderne med relevante og personlige budskaber. Især tog vi højde for hvor den enkelte person lige præcis var i hans eller hendes kunderejse.
Samtidigt gik vi i gang med at forbedre den organiske leadopsamling. Dette gjorde vi ved at opsætte en slide-in med en målgruppe-relevant freebie. Denne opsamling, samt tilmeldinger fra købere, har været med til at vokse Streetwear Evolutions kundeliste voksede med over 1.500 kvalificeret leads pr. måned. Deres slide-in opsamler lige nu 8,62% af alle besøgende.
Men det er nok så godt at have en masse leads, hvis ikke man ved, hvad man skal gøre ved dem … Derfor hjælper vi også Streetwear Evolution med at skrive og udsende nyhedsbreve, samt udarbejdelse af diverse salgskampagner.
Med dette omfattende e-mail marketing setup står Streetwear Evoultion meget stærkere end de gjorde før. Det er både med hensyn til størrelsen på deres kundeliste og muligheden for at følge deres kunder hele vejen gennem kunderejsen.
Hvis vi kigger helt bort fra de nyhedsbreve og kampagner, som Poetype sender ud for Streetwear Evolution, så har vi diverse kampagner, flows og velkomstserien. Disse 3 komponenter, er grundstenen for hele e-mail marketing set-uppet, som Streetwear Evolution har. Og de står lige nu og kører automatisk, mens de står for 10% af hele virksomhedens omsætning.
Den omsætning, som e-mail marketing står for hos Streetwear Evolution, er alt sammen profit på bundlinjen, da de bliver trukket ud fra nuværende kunder eller besøgende på hjemmesiden.
En rigtig vigtig ting var, som nævnt, at opbygge en tættere kunderelation og gennem en dedikeret e-mail kampagne, som blev sendt ud til alle tidligere kunder, der var permission på.
Kampagnen havde fokus på at få netop disse kunder til at give en trustpilot anmeldelse.
Streetwear Evolutions kunder tog rigtig positivt imod denne e-mail, hvilket også viste Streetwear Evolution, at deres kunder var rigtig glade for deres produkt, kundeservicen og at være en del af nyhedsbrevet. Antallet af trustpilot anmeldelser steg med over 100%, fra ca. 100 til +250 anmeldelser.
E-mail står nu for 20% af Streetwear Evolutions omsætning.
Gennem flows, automations og en slide-in formåede vi at opbygge en kundeliste på en meget fin størrelse. Især, når man tager i betragtning, at vi startede på 0 personer, samtidigt med at vi gennem velkomstserien og trustpilot-kampagnen styrkede relationen og forholdet mellem Streetwear Evolution og deres kunder.
Men Streetwear Evolution havde også et andet formål. De ville gerne øge mængden af tilbagevendende kunder. Dette har været noget, der har været stor fokus på i automations for Streetwear Evolution. Samtidigt med at vi i vores kampagner har forsøgt at få genaktiveret gamle kunder.
Grundet dette store fokus på re-engagement har vi formået at øge mængden af tilbagevendende kunder fra 10,61% til 39,7%. Det giver en stigning på 300%.
Og med store ekspansionsplaner glæder vi os til at se, hvad samarbejdet byder på i fremtiden.
Hvis du er interesseret i at høre, hvad e-mail marketing kan gøre for dig og din virksomhed, så kan du få en gratis potentialevurdering hos Poetype her.
Du er også meget velkommen til at læse Poetypes andre cases og succeshistorier, hvilket kan give inspiration til, hvad du kan opnå med e-mail marketing.
Jeg har set en øget interaktion med mine kunder/potentielle kunder, som er virkelig glade for at have mulighed for at kunne være på et nyhedsbrev fra min webshop nu. Den måde min e-mail marketing bliver skrevet på, er sat fuldstændigt op efter hvilken kundegruppe, der henvendes til. Der er derfor en del humor, kække kommentarer og slang i de mails, der bliver sendt ud.
Men rigtigt mange af mine læsere svarer tilbage på disse mails med positive kommentarer. Her skriver de, at det er fedt at være på et nyhedsbrev, de synes er sjovt og spændende at læse, og som ikke bare føles, som at blive spammet med irrelevant info. Det synes jeg er sindssygt fedt at kunne tilbyde dem nu, fordi Poetype er så sindssygt skarpe i, hvad de laver!
Den måde, hvorpå Poetype har analyseret mit kundesegment og tilpasset tone-of-voice til at passe perfekt, er helt unikt. Derudover skrev de også en meget succesfuld trustpilot-kampagne, der fordoblede mine trustpilot-anmeldelser på 3 dage.
Samtidigt har Poetype også givet mig muligheden for personligt at interagere meget mere med mine kunder. Desuden har Poetype givet mig muligheden for at køre sjove kampagner, der introducerer nye produkter/fortæller sjove historier om produkter på shoppen. Dette har også skabt en øget omsætning og et meget højere mersalg på mine tilbehørs-produkter igennem flows.
Jeg var meget skeptisk om, hvorvidt e-mail marketing kunne betale sig for mig, da jeg sælger til aldersgruppen 13-25 år. Af personlige erfaringer vidste jeg på forhånd, at rigtigt mange unge dårligt nok tjekker deres e-mails. Jeg var derfor bange for, at det ville være penge direkte ud ad vinduet. Der må man sige, at Poetype har vist mig det stik modsatte. Alle der kører en online webshop, uanset målgruppe, kan få stort udbytte af e-mailmarketing!
Jeg er ikke i tvivl, om jeg har den sværeste målgruppe at bruge e-mail marketing til. Så hvis det kan blive en succes for mig, så kan det også for alle andre 😉