Guide til leadgenerering på din hjemmeside

Opsamling gennem din hjemmeside

På din hjemmeside har du mange muligheder for, at opsamle leads forskellige steder. Især på din hjemmeside er det vigtigt, at du får opsat en form for leadgenerering, da over 95% af de personer, som besøger din hjemmeside, forlader den igen uden at have foretaget en handling.

Dine slide-ins og/eller pop-ups kan f.eks. laves gennem programmet Sleeknote, som specialiserer sig i at opsamle leads. Det fede ved Sleeknote er, at du har fri leg i forhold til design af slide-ins og pop-ups, således at du har mulighed for at gøre det brand-aligned. Udover det, kan de indstilles sådan, at de ikke generer dine kunder for meget. Som en del af leadgenereringen har de også gamification, som ligeledes er en ekstrem effektiv metode til leadopsamling.

For en af vores kunder formåede vi at opsamle hele hele 4.508 leads på to kampagner. Her gav vi en freebie i bytte for kundens e-mail. I denne gamification kørte vi en gennemsnitlig ”conversion rate” på 31,4%. Det siger lidt om hvor uhyre effektivt gamification kan være for din forretning.

For at din slide-in eller pop-up skal få succes, skal den også indeholde en emotionel trigger. Du er nødt til at få din læser til at føle sige triggeret på en positiv måde.

Der er tre overordnede emotionelle triggere, som er:

  • Drøm: Eks. Sådan markedsfører du dig på et lille budget, 3 tips til den nystartede”.
  • Nemhed: Eks. få en højere konverteringsrate, 5 tips der faktisk virker.
  • Øjeblikkelig tilfredsstillelse: Eks. byg dit første e-mailflow på under 30 minutter.


Alle emotionelle triggere er super effektive til den rette køber. Derfor skal du finde ud af, hvilke følelser du ønsker at vække hos din målgruppe, men også hvordan din målgruppe er. Er du personlig træner, kunne din emotionelle trigger være drøm, da du skal sælge drømmen til dine kommende klienter.

En best practice ved lead generering er, at det skal være så simpelt som muligt. Din læser skal altså ikke til at besvare 10 forskellige spørgsmål, for at kunne blive skrevet op. Vi anbefaler derimod i stedet, at du kun benytter 2-3 spørgsmål for, sådan at du kan segmentere dine lister.

Med Jupiter Cykler har vi også forøget leadgenerereringen. Gennem en forholdsvis simpel slide-in, formåede vi at øge leadgenereringen med 500%. Deres liste voksede fra 0 til 4.500 på 6 til 8 måneder. Læs casen her.

Nogle gode tips, til når du skal i gang med dine slide-ins eller pop-ups er, at du aldrig blot bør skrive ”tilmeld dig” i din overskrift. Din overskrift skal i stedet være fængende. Under din overskrift kan du med fordel anvende nogle bullets, som opstilles i punktform. Dernæst skal der være en CTA med en tekst, der hænger sammen med overskriften. Et eksempel kan være: ”Vind en cykel” – din CTA kan derefter hedde ”Ja tak, lad mig vinde”.

Udover det er det en rigtig god idé at vise, hvad de kan vinde, da det kan gøre det endnu mere tiltalende for din læser. Hvis de bare synes det er det fedeste, er der endnu større chance for, at de tilmelder sig.

Sådan får du succes med din e-mail marketing i 2024

Vores nye ebog er lavet til dig, som er nysgerrig på, hvad e-mail marketing kan gøre for din forretning.

I ebogen kommer vi rundt i alle kroge og aspekter af e-mail marketing. Alt lige fra kampagnestruktur, leadgenerering, strategi, hvordan man skriver en konverterende e-mail og meget, meget mere.

Ved at downloade ebogen, accepterer du samtidigt at modtage nyheder fra Poetype.

Kathrine Svanborg

Kathrine Svanborg