ALLBUY

Danmarks første partner succes case i samarbejde med Klaviyo

Hos ALLBUY finder du alt indenfor design til hjemmet. De vælger deres leverandører med omhu og formidler udelukkende high-end kvalitetsprodukter til deres kunder, for at skabe den uovertrufne købsoplevelse.

Starten på succes

I starten af 2021 indgik vi et omfattende samarbejde med en af landets største e-commerce virksomheder indenfor design af hjemmet, ALLBUY.

Et kæmpe WIN for os 🥇

ALLBUY mærkede som mange andre virksomheder stigende priser på betalt annoncering, men i stedet for at lade sig bokse på tog de tyren ved hornene og valgte et medie de selv har mere indflydelse på. Kunden har altid været i fokus hos ALLBUY og det var vigtig at det princip fortsatte, så livstidsværdien forblev høj, og kunderne forblev glade.

Enter E-mail marketing – Poetype på sagen.

Stilladset blev bygget. En 12 måneders krabat af en handleplan, der skulle tage højde for hver en krog af ALLBUY’s e-mail aktiviteter.

Business stays in the family – ALLBUY blev behandlet med den største ynde af vores super kompetente specialister, samt deres egen kontaktperson hos os. Ingen kommunikation gik forbi deres hoveder – den slags sker ikke hos os.

Vores kunder er altid med i strategien, men når der skal hoppes, så er det os der hopper – det rene højdespring.

Som opsummering:

  • Strategi
  • Copywriting
  • Grafik
  • Teknisk opsætning
  • Automations
  • Leadgenerering
  • Strategi


Alt sammen udsprunget fra Poetype’s hånd.

ALLBUY kunne læne sig trygt tilbage, mens vores e-mail køkken buldrede derudaf i smuk synergi for at kokkerere en eksplosiv omgang value-for-money.

Valg af ESP

Det oplagte sted at starte med e-mail marketing er med valg af e-mail service provider (ESP), altså hvilken platform du bruger til dine e-mail aktiviteter.

F.eks. var det vigtigt, at vi fandt en ESP med en stærk integration til ALLBUY´s CMS, Shopify, for at have så meget data som muligt.

Derudover var følgende ting også afgørende i vores valg af platform: automation muligheder, dataaflæsning og brugertilpasning.

Med det i overvejelserne var det ret simpelt, at vores valg faldt på Klaviyo, som har vist sig at være den helt rigtige løsning for ALLBUY.

Efter valg af ESP blev begyndte vi på eksekveringen af den konkrete plan for ALLBUYs e-mail marketing strategi.

Den deler vi op i 3 faser.

Fase 1 - Indsamling af data:

For at kunne skabe de bedste forudsætninger for ALLBUYs e-mails var det vigtigt at lære deres datasæt at kende.

Tage en tur rundt i nabolaget, og snuse lidt til atmosfæren.

Datasættet blev analyseret, og ud fra det blev der skabt en Tone of Voice, som passer til ALLBUYs kundegruppe.

Det er vigtigt at kunne kommunikere med de lokale, for ellers bliver man lynhurtigt gennemskuet.

Du har ikke lyst til at få slynget en “du er ikke fra disse kanter, hva” efter dig, når du starter din marketing.

Videre til fase 2.

Fase 2 – Automation Setup:

De rette eksponeringer på de rette tidspunkter er alfa omega i e-mail marketing. Det kan være make-it-or-break-it for, hvordan dine aktiviteter lander hos dine kunder. Den rigtige mail, på det rigtige tidspunkt, kan skabe salg, som knækker din tidligere målestok midt over.

For at kunne ramme leads så mange relevante steps i kunderejsen som muligt ville vi gerne lave et stort automation setup med fokus på segmentering.

Formålet med det er, at vi kan blive enormt præcise med timing, forståelse af kunden og dermed den kommunikationen i mailen, som kan blive personliggjort i høj grad.

Forestil dig lige engang…

Du køber en ny sofa. En af de rigtig dyre – et rigtigt mothership. One sofa, to rule them a… Ah okay, du har fanget den.

Efter du har trykket godkend ordre, modtager du en takkemail, dagen efter en trustpilot og dagen efter dette 5% på dit næste køb. Helt standard.

Forestil dig så dette… Ny sofa – sindssygt lækker. Efter købet modtager du denne række mails.

  • En takkemail med en personlig hilsen fra kundechefen med et unikt kundeservice nummer, hvor du kan ringe ind og få svar på spørgsmål eller blive guidet omkring dit nye produkt.
  • En mail med en masse relevant info om det, brand, du har købt og storytelling om mærkets historie.
  • Sidst, men ikke mindst en mail, omkring, hvordan du passer og plejer en sofa i den kaliber og god pris på tilbehør til rengøring og vedligeholdelse af den.


Vi ved helt klart hvad vi ville foretrække, og på baggrund af denne datadrevede og værdiskabende tilgang til ALLBUY’s E-mailmarketing skabte vi….

15 automations med 33 forskellige flows 🔥

Alt sammen for at engagere nye kunder, genaktivere tidligere kunder og indsamling af data. Jo mere vi ved, jo bedre kan vi blive.

Her har vi især brugt de mange datapunkter, vi har fået fra integrationen mellem Shopify og Klaviyo til løbende at optimere og udarbejde nye flows.

Et godt eksempel er, at vi med god succes har lavet en automation på baggrund af Klaviyo ́s ”next predicted purchase date”, hvor Klaviyo’s AI beregner, hvornår en kunde er mest tilbøjelig til at lave deres næste køb.

Fase 3 – Testing, testing og mere testing:

Et vigtigt element i vores succes med e-mail marketing for ALLBUY har været den store indsats, der er blevet lagt i test og optimeringer.

Vi har løbende hentet 20-40% ekstra performance i samtlige flows over en periode på 6-8 måneder, blandt andet ved at teste os frem og optimere løbende på alle automations.

Det er altså ikke bare skud i tågen.

De utallige tests vi har foretaget, har været med til at sikre en gylden performance på alle parametre, som ALLBUY særligt har haft gavn af.

Performance

I starten af samarbejdet blev der sat et ambitøst forecast, vi slog det omsætningsmål, som vi og Allbuy besluttede med over 250%. Denne vækst blev drevet af et fokus på optimering af buttom funnel og personalisering, som genererede en stigning på 350 % i sidste klik-omsætning kombineret med en top funnel kampagnestrategi, som så e-mailtrafikken 5,3X.

I dag står e-mail for en stor del af ALLBUY´s omsætning samtidig med, at vi har vækstet e-mail marketing omsætningen med 335%… ahem, ja, og det var 335%.🤩

I menneskesprog betyder ovenstående – det var et homerun, og bolden er stadig i rotation rundt om jorden. 🚀

Derudover har vores automations været med til at skabe en 16% højere konverteringsrate på hele webshoppen. Et astronomisk tal, når vi snakker e-commerce i ALLBUY´s størrelse.

Herudover har vi opnået en 35% højere genkøbsrate på nuværende kunder, som virkeligt er behjælpelig, når vi snakker livstidsværdi på kunder.

All in all har vi givet ALLBUY ́s salg et ordentligt nøk opad, udelukkende ved hjælp af e-mail marketing; en model vi har haft 100% kontrol over hele vejen.

Og det er kun på 8 måneder folkens.

Og til sidst, et lille citat.

“Jeg vil anbefale Poetypes produkt, til alle virksomheder der ønsker en helhedsløsning, for håndtering og opbyggelse af et struktureret email marketing setup.” – Bjørn Gram, Project Manager hos ALLBUY.

Hvis du er interesseret i at høre, hvad e-mail marketing kan gøre for dig og din virksomhed, så kan du få en gratis potentialevurdering hos Poetype her.

Du er også meget velkommen til at læse Poetype ́s andre cases og succeshistorier, hvilket kan give inspiration til, hvad du kan opnå med e-mail marketing.

35%
Højere genkøbsrate på nuværende kunder
335%
Vækst i e-mail marketing omsætning
16%
Højere konverteringsrate på hele webshoppen
“Poetype are a great Klaviyo partner agency and understand how to drive revenue quickly for their customers. Oliver and the Poetype team are great collaborators, they are laser focussed on strategy and delivery, not resting until they've proved they can grow your business.”
James White
Director of Partnerships EMEA | Klaviyo

Mød vores specialister