Succeshistorie

Myselfies e-mail omsætning steg med 21% på et år

For et år siden besluttede Myselfie aktivt, at de skulle forbedre sig inden for e-mail marketing og forbedre deres kunderejse.

Fra drøm til virkelighed

Myselfie havde længe drømt om at forbedre deres e-mail marketing og blive skarpe på området. Thomas indså behovet for ekstern hjælp til at realisere denne drøm og rakte ud til os. 

Den største ændring efter vores samarbejde er, at de nu arbejder strategisk og datadrevet inden for e-mail marketing. Hør nedenfor Thomas fortælle, hvordan Poetype spillede en afgørende rolle i at få lavet en skarp email marketing kanal.

Agerede uden klarhed

Før vores samarbejde opdagede Myselfie, at de arbejdede uden en klar strategi inden for e-mail marketing. De sendte mails ud tilfældigt ved nyheder eller impulsivt, ofte med gentagne indhold fra andre kanaler. Der manglede variation i deres content på tværs af kanalerne. Det stod tydeligt for Myselfie, at de havde behov for hjælp til at forbedre deres e-mail marketing.

Opsummering af problemer

Sådan steg Myselfies omsætning

Efter vi kom ombord på Myselfies rejse om at forbedre deres e-mail marketing, ophørte deres arbejde unden nogen klar strategi, og rejsen mod et strategisk og datadrevet setup gik i gang. Vi startede med at udvikle en 360 graders strategi for at integrere e-mail marketing i deres marketingmix. Nedenfor kan du præcis se, hvad vi gjorde step by step. 

Step 1: Leadgenerering og dataindsamling

For at have succes med e-mail marketing er det vigtigt at have gode leads, der giver indsigt i kunderejsen. Der er forskellige måder, hvorpå man kan indsamle leads. Nedenfor ser du hvilke leadgenererings metoder vi gjorde brug af. 

Brug af interaktive pop-ups på vores hjemmeside for at engagere brugerne gennem konkurrencer, hvor man kunne vinde en Myselfie (se eksempel nedenfor). 

Indsamling af fysiske leads ved events eller arrangementer med det formål at få så mange mailadresser som muligt. 

Som et resultat af denne indsats har vi vækstet Myselfies liste med 76 %, og løbende ryddet op og fjernet inaktive leads, for at sikre den bedste deliverabilety. 

Step 2: Udvikling af data dashboard

For at udnytte den indsamlede data bedst muligt, udviklede vi et omfattende data dashboard for Myselfie. Her kan vi tracke og forstå den overordnede performance med indsigter i hvilket content, tekst, tidspunkt osv. der performer bedst. Dette dashboard sikrer løbende dataindsamling til strategiske beslutninger og en segmenteret kunderejse.

Step 3: Opsætning af automation flows

Da det korrekte datagrundlag var på plads, kunne vores specialister begynde at oprette automatiserede og målrettede flows, der passede godt til Myselfies strategi og målsætning.

Nedenfor ses nogle af de flows, der blev opsat til Myselfie: 

  • Velkomstflow: Et flow, der opbygger en positiv relation med nye leads og giver nødvendig information til at guide leadet i købsrejsen.
  • Feedback flow: Aktiveres, når en person endnu ikke har købt noget hos Myselfie.
  • Trustpilot flow: Automatisk opfølgning på kundeoplevelsen med Myselfie og anmodning om en anmeldelse på Trustpilot.
  • Fødselsdagsflow: Aktiveres op til et leads fødselsdag for at minde om mulighederne med Myselfie og motivere til et køb.
  • Upsell flow: Sendes til eksisterende kunder med relevante anbefalinger for at forbedre deres oplevelse.
  • Data enrichment flow: Sendes til eksisterende leads for at indsamle mere information til mere målrettede og værdifulde e-mails.

Disse flows er designet til at forbedre kunde engagementet og øge salget.

 

Resultaterne efter samarbejdet

Efter Myselfie rakte ud til os for hjælp til deres e-mail marketing, har vi rykket dem til nye højder. 

87%

af tilbagevende kunder, kommer fra nyhedsbrevet.

90%

af nyhedsbrevslisten engagerer sig nu med e-mails.

21%

af omsætningen, kommer fra e-mail.

Forøget omsætning

Før samarbejdet gav e-mail næsten ingen indtjening. Det udgjorde blot 2% af omsætningen. Nu står e-mail for 23% af omsætningen, og det skal bemærkes, at den primære drivkraft her er gensalg og ikke ny salg. Vi har derfor formået at skabe tilbagevendende kunder gennem vores opsatte automatiserede flows.

omsætning-ny (1)

Mange tilbagevendende kunder

Efter implementeringen af automatiserede flows har Myselfie fået utroligt mange tilbagevendende kunder, som har tilmeldt sig nyhedsbrevet. Hele 87% af tilbagevendende kunder kommer fra nyhedsbrevet. Myselfie har derfor formået at opbygge en tæt relation til kunderne og subscribers.

Mange engagerede subscribers

Myselfie havde ønsket om at skabe et fællesskab, der fremmer en dybere relation mellem dem og deres subbscribers. Et år senere har de opbygget en e-mail-base med meget høj aktivitet og interesse i deres e-mails. Hele 90% af deres subscribers engagerer sig i e-mails fra Myselfie.

Det har været en gamechanger for os at have Poetype. Uden dem var vi ikke kommet i gang med e-mail marketing. Jeg tror ikke vi var blevet ved, hvis vi havde haft en anden leverandør end Poetype.
Thomas Bennedsen
CEO Myselfie

Gør som Myselfie og få succes med os

Udfyld formularen, og lad os gennemgå din nuværende e-mailmarketing fra A-Z og se, hvordan I kan tage den til nye højder. Den uforpligtende samtale tager ca. 30 minutter.