Nyhed – nå dine performance målsætninger hurtigere med vores dashboard MailMetrics. Læs mere her 🎉
Email insider er podcasten, hvor du får din ugentlige dosis e-mail viden, der skal hjælpe dig til bedre at kunne forstå e-mail kanalen og bruge den til performance i din virksomhed. Podcasten er dedikeret til marketers, founders, eller ejere der vil lære, hvordan de kan mestre e-mail kanalens muligheder. Derfor får du vores bedste tips og tricks indenfor: leadgen, automation, strategi, copy, grafik, data og meget mere.
Basic+ally gik fra et afslag i løvens hule til at komme i finalen til den prestigefuldte e-handelsprisen. I denne episode fortæller Henrik, hvordan de har anvendt e-mail marketing til at øge den samlede performance for Basic+ally.
Her er episodens indhold
– 01.10: Introduktion til Basic+ally
– 03.18: Sådan greb de markedet an efter deltagelsen ved Løvens Hule
– 06.40: De udfordringer oplevede Basic+ally ved deltagelsen i Løvens Hule
– 10.05: Derfor investerer basic+ally i e-mail marketing
– 18.30: De målsætninger Basic+ally måler deres e-mail succes efter
– 20.40: Hvordan ser Basic+allys e-mail setup ud
– 25.30: Basic+allys vigtigeste learnings
– 31.340: Det vigtigste at overveje, når man vælger en ekstern samarbejdspartner
I denne korte, 15-minutters episode af Email Insider deler Mikkel og Oliver 4 let-implementerbare, men sjældent brugte tips og råd, som kan transformere din tilgang til email marketing.
Tips til dig der er løbet tør for friske idéer til at opgradere din email marketing? Eller blot søger nye måder at styrke dine nuværende strategier på?
Fra indsigt i bedste praksis til smarte teknikker, der skiller sig ud – vi dækker det hele. Lyt nu og få de værktøjer, du har brug for, til at tage din email marketing til det næste niveau.
70% af alle subscribers åbner e-mails på deres mobiltelefon. I denne episode guider vi dig fra A til Z, så du kan lære, hvorfor og hvordan du kan optimere din e-mail-markedsføring til at imødekomme den stigende mobile brug og øge konverteringsraten for dine mobile læsere.
I denne episode får Oliver besøg af Peter Schjødt i studiet, som deler sine erfaringer og best practises til en bedre mobil oplevelser, som konverterer.
I denne episode deler vi vores strategier og værktøjer, som du kan implementere til at øge din e-mailliste gennem effektiv leadgenerering. Disse strategier hjælper dig med at undgå tab af potentielle indtægter og øge din bundlinje ved at øge loyaliteten og konverteringsraten.
I denne episode dykker vi ned i de udfordringer og faldgruber, som mange virksomheder møder i deres email marketing indsats. Vi deler nøgleindsigter og løsninger for at opbygge en effektiv strategi fra bunden. Lyt med for at få praktiske tips til at transformere dine leads til loyale kunder og skifte fokus til metrics, der virkelig betyder noget for din vækst og engagement.
I denne episode får du følgende indsigter
I denne episode tager vi et dyk ned i et emne, som mange marketingfolk frygter, men som vi ser som en skjult mulighed: Unsubscribers. Vi udforsker de positive aspekter af unsubscribers og deler konkrete strategier for, hvordan du kan bruge dem til at forbedre din email marketing indsats.
Lad os sammen omdanne din tilgang til unsubscribers og opdage, hvordan de kan bidrage til din virksomheds vækst.
Dette kan du se fremt til:
Denne episode dækker vigtigheden af dataudnyttelse, konkrete eksempler på anvendelse af e-maildata, og hvordan man kan forbedre sin e-mailmarketing strategi.
Her er nogle nøglepunkter fra episoden
I dette afsnit får du fem konkrete værktøjer, der kan lette og effektivisere dit e-mail marketing setup. Vi fjerner al støj omkring disse budskaber og giver dig et gennemsigtigt indblik i de software, du kan implementere i din e-mail marketing allerede i dag med ro i sindet.
Vi kommer ind på:
I dette afsnit præsenterer vi de fem fremtrædende trends og tendenser inden for e-mail marketing, som vil påvirke din præstation. Vi går i dybden med, hvordan du kan udnytte disse trends til at forbedre din performance og giver konkrete tips til, hvordan du kan optimere din strategi allerede i dag
Vi kommer ind på:
01:01: Hvor vi tog fejl og fik ret i 2023
05:50: Hvilke trends og tendenser vil præge 2024
– 06:00: Ai kan gøre en kæmpe forskel
– 10:56: E-mail og SMS smelter sammen
– 15:08: AMP og interaktive mails vinder frem
17:10: Hvor du skal starte og prioritere din tid
I denne episode får du opskriften til at benytte email marketing effektivt, som gør at du ikke går glip af omsætning, kundeloyalitet og direkte kommunikation til din ICP.
I denne episode får du følgende indsigter
I denne episode får du opskriften til at benytte email marketing effektivt, som gør at du ikke går glip af omsætning, kundeloyalitet og direkte kommunikation til din ICP.
I denne episode får du svaret på, hvorfor email er et must have i dit marketing mix, hvorfor det er relevant i dag og kun bliver endnu mere relevant!
Vi dækker følgende emner:
I dette afsnit besvarer vi et ofte stillet spørgsmål: “Hvordan vælger jeg den rigtige email-platform?”. Det er en vigtig og kompliceret beslutning, der påvirker din performance og succes med email. Bliv klogere på:
Til denne episode har jeg del 2 af den eftertragtede episode med Christina Klitsgaard, Danmarks ukronede e-mail-dronning, og vi har talt om følgende:
I denne episode skal vi blive klogere på:
Hvad er god copywriting og hvordan du finder den gode købmand frem.
Udviklingen af branchen over de seneste 14 år
Livet som marketingmedarbejder, udfordringerne men også hvordan du som chef har grebet det forkert an, og hvordan du løser det.
Et nyt begreb på podcasten fødes: Redningsvesten
I denne episode skal vi blive klogere på:
I denne episode skal vi zoome lidt ind på:
Læs vores blogpost om zero party data her.
I denne episode skal vi snakke om branding i din e-mail marketing. Vi kommer omkring hvorfor det er essentielt, at have fokus på men alligevel ofte er et overset emne.
Vigtigst af alt så kommer vi med 5 helt konkrette taktikker du kan gøre brug af i din e-mail marketing. Sidst men ikke mindst så kommer vi også med vores bud på, hvordan du kan måle effekten af din email branding.
I denne episode snakker vi om, hvordan e-mail marketing kan bruges som et stærkt skjold imod recession/krisetider.
Det viser sig nemlig at e-mail marketing out performer resten af virksomheden med 26,7% målt på omsætningen i 2022. Det vil sige at e-mail marketing kan være din bedste ven under en recession.
Hør mere i episoden om hvordan og hvorfor…
Disclaimer: Dataen er fra Poetypes egne kunder.
Antallet af kvalificerede leads er den største katalysator for din succes med e-mail marketing. Så derfor skal vi dette afsnit snakke om hvordan din leadgen skal laves, hvor den skal placeres og hvilke taktiske overvejelser du skal gøre dig.
57% af virksomheder fra den seneste email marketing undersøgelse har færre en 5k leads, så der er enorm mulighed for og komme ud over start ramperne og slå konkurrenterne, ved at få styr på denne disciplin.
Download vores leadgenererings white paper her.
I denne episode dykker vi helt ned i e-mail maskinrummet på en af de hurtigst vækstende danske ecommerces, nemlig Trendhim. Til denne øvelse har vi ingen andre end deres CRM-manager Kenneth Dahl. Så hvis du vil lære fra de største og bedste, så er det her helt sikkert en episode for dig. Vi kommer b.la. omkring hvordan Trendhim arbejder med: automations, segmentering, kampagner, eksekvering på 18 lande, hvordan de måler om e-mail marketing er en succes.
Et nyt citat fødes: Todays email, should earn tomorrows open.
E-mail automations er alpha omega for din e-mail succes og der er mange myter om hvad, samt hvordan det skal gøres. Det klarlægger vi i dag ved at fremlægge de meste succesfulde automations i Poetype regi.
Til sidst i afsnittet giver vi også en bonus automation, som vi sjældent ser brugt, men som er en vaskeægte omsætningsdriver.
I denne podcast episode snakker vi om, hvilke trends og tendenser der vinder frem i 2023. Her snakker vi om kanalens vækst, automatisering, segmentering og meget mere. Til sidst giver vi ét konkret råd til, hvad du skal være opmærksom på for ikke skade dit brand.