Basic+Ally så deres drømme forsvinde i drift, tunge opgaver og manglende resultater. Derfor tog de kontrollen tilbage og genfandt glæden ved deres arbejde.
Den er god nok. Du læste rigtigt. For Basic+Ally er e-mail marketing ikke på samme hylde som andre marketing aktiviteter, det er meget mere. Faktisk så er e-mail marketing fundamentet for forretningen.
Basic+Ally vendte hjem fra ‘Løvens Hule’ uden en investering, som skabte en stort pres for at transformere deres pludselige medieomtale til reel vækst på egen hånd.
Forventningerne var trods et afslag tårnhøje.
Virkeligheden viste sig dog at være lidt mere udfordrende end spåkuglen havde forudset.
Med tro på egne evner gik de tre iværksættere i krig mod tiden for at blive klar til hypen fra løvens hule. Her byggede de blandt andet et simpelt e-mail setup med de mest basale flows, kampagner og pop ups.
Det var en drænende proces, hvor listen af subscribers voksede langsomt mens de investerede flere og flere ressourcer i eksekvering og vedligeholdelsen af kanalen.
De tre iværksættere indså behovet for en skalerbar løsning, hvor de fik frigivet tid til det de elskede og rent faktisk var dygtige til. Derfor gik de på jagt efter en ekstern samarbejdspartner.
For at indfri deres drømme, vægtede Basic især tre faktorer i udvælgelsen af deres e-mail samarbejdpartner: stabilitet, ærlighed og ekspertise.
Her fik Poetype tre på stribe og et sundt og langt samarbejde kunne begynde.
Her er hvad vi gjorde for at vende situationen på hovedet for Basic+Ally:
Hos Poetype handler vores arbejde ikke kun om e-mail marketing. Vi stræber efter at være en strategisk vækstpartner for vores klienter, og vores tilgang er helhedsorienteret.
Vores mål var klart fra starten: at skabe en sammenhængende marketingindsats, hvor e-mail ikke blev tænkt i et silo-perspektiv, men en inkorporeret del af kerneforretningen. Med denne tilgang kan e-mail styrke andre kanaler og løfte den samlede performance.
Vi har anvendt vores stærke erfaring med e-mail marketing og forretningsopbygning til at hjælpe Basic+Ally med at skabe et holistisk setup.
Med stigende top-funnel priser tæller hver en krone for en virksomhed som Basic+Ally. For at øge den samlede konverteringsrate og sætte en krog i ikke købeklare besøgende, søsatte vi en gennemarbejdet leadgenereringsstrategi.
I kombination med on- og offsite leadgenerering og et kreativt samarbejde har vi med tiden lanceret et hav af kreative kampagner, som har fanget målgruppens opmærksomhed og gjort dem til en del af Basic+Allys fællesskab.
Vi har altid haft en finger på pulsen og ikke været bange for at teste. Vi har blandt andet indsamlet leads gennem gamification, pop-ups og lead ads, hvilket har gjort os klogere på kernemålgruppen samt de mest effektive budskaber og freebies.
Nu har Basic+Ally kontrol over hvornår, hvad og til hvem de kommunikerer blandt deres publikum, så dette ansvar ikke efterlades til en algoritme
Som e-commerce er der kamp om kunderne og dermed er det med at kende sin besøgstid. Black Week er en af de allerstørste højtider for Basic+Ally.
Nemlig startskuddet til julesalget.
Poetype udviklede en gennemarbejdet unik Black Week-strategi. Denne strategi gav ikke kun umiddelbare gevinster i form af omsætning, men havde også en positiv effekt på forretningen i det lange løb.
Helt ekstraordinært bestod vores arbejde i at
Basic+Ally ønskede mere tid, og de ønskede mere omsætning = indsæt e-mail automation for den bedste løsning.
Udgangspunktet for automation arbejdet, var at bygge en virtuel salgsassistent, som man kender det fra fysiske butikker. En “person”, som giver de potentielle kunder den bedst tænkelige oplevelse, fører dem igennem købsprocessen med skræddersyede og timede budskaber, så kunden altid føler sig taget hånd om, bygger en relation og gradvist modnes til at være købsklar.
Her er en række af de flows, som vi har udviklet for Basic+Ally
Velkomstflow: Dette flow byder nye subscribers velkommen, introducerer dem til Basic+Allys brand, sikrer et positivt førstehåndsindtryk og præsenterer kernebudskaber og tilbud for at skabe engagement og køb.
Tabt Kurv Flow: Dette flow aktiveres når potentielle kunder forlader deres indkøbskurv. Det sender påmindelser, USP’er og tilbud for at motivere til køb, reducerer tabte salg og øge konverteringsraten.
Active on Site Flow: Dette flow aktiveres, når besøgende interagerer med webshoppen. De modtager tilpassede budskaber baseret på deres adfærd, som fremmer relevant interaktion og holder Basic+Ally i tankerne.
Browse Abandonment Flow: Dette flow sender påmindelser eller anbefalinger til besøgende, der ser på produkter men ikke køber, for at motivere dem til at vende tilbage og købe.
Added to Cart Flow: Dette flow engagerer kunder med uafsluttede køb, de får opfordringer og produktinfo for at øge købs sandsynlighed.
Post-Purchase Flow: Dette flow sikrer, at kunden føler sig værdsat efter køb. De modtager takemails, vaskeanvisninger og forslag til relaterede produkter, der fremmer tilfredshed og gentagne køb.
Trust Pilot Flow: Kunder opfordres til at anmelde deres købsoplevelse, hvilket styrker tilliden til brandet og hjælper med at forbedre deres omdømme online gennem positive anmeldelser.
Win Back Flow: Dette flow sigter mod at genoplive tidligere kunders interesse med tilbud og nyheder, og genintroducere dem til brandet for at forlænge deres kundelivscyklus.
Poetype og Basic+Ally har samarbejdet i et år, og arbejdet har allerede båret frugt. Nøgle KPI’erne for webshoppen er steget betydeligt, og de tre ejere har nu fået tid og ressourcer til at lægge strategier og optimerer deres forretning, mens forretningen vækster.
øget samlet omsætning
øget omsætning via flows
øgning af
genkøbsraten
Takket være en målrettet e-mail-indsats er omsætningen via e-mail steget med 126%, hvilket understreger styrken i vores kundetilpassede indsatser og loyalitetsopbygning.
Effekten af at sikre på den virtuelle salgsassisten, automation flows, har sat sine tydelige spor med en stigning på 416% i omsætning generet fra flows. Dette er resultatet af budskaber som rammer de rigtige personer, lige præcis når de har behov for det.
Efter den omfattende indsats, som Poetype har lagt i at skabe et tæt forhold mellem Basic+Ally og deres kunder, er der sket en markant stigning i genkøbsraten på hele 65%. Det vil sige, at den samlede omsætning er steget, uden at Basic+Ally nødvendigvis har brugt ressourcer på at tiltrække nye kunder.
Udfyld formularen, og lad os gennemgå din nuværende e-mailmarketing fra A-Z og se, hvordan I kan tage den til nye højder. Den uforpligtende samtale tager ca. 30 minutter.