E-mail marketing uden rabatkoder

E-mail marketing uden rabatkoder er ikke helt nemt. Hvis en kunde tilmelder sig dit nyhedsbrev, så bør de vel også få noget igen? Det er egentlig bare en myte – eller tankegang de fleste har, men det kan sagtens modbevises.

Et godt eksempel er en af vores kunder, Streetwear Evolution. Når vi hjælper kunder med abandoned cart-flow, så bruger vi normalt rabatkoder, men med Streetwear Evolution, så testede vi alle flows og kampagner af – uden brug af rabatkoder. Du tænker sikkert – det kan umuligt fungere, men alle fordomme blev afkræftet og vi endte med at indsamle +3000 organiske e-mail permissions. Læs mere om casen med Streetwear Evolution her.

Planlægning og tæt samarbejde

Som nævnt er det svært at lave e-mail marketing uden rabatkoder, så derfor skal der også meget planlægning til og tæt samarbejde, for at opnå det resultat, som du har sat til at starte med. Du skal implementere både automations og flows, så kunderejsen bliver tracket, hvilket giver et mere personlig touch for kunden.

Exclusive content

En anden måde, hvorpå din e-mailliste kan vokse uden rabatkoder er, at gøre brug af ’Exclusive Content’. Det vil sige, at skabe en form for nødvendighed for kunden. Det kan gøres på en af følgende måder:

  • Lave sneak-peeks
  • Samarbejde med influencers
  • Specielle announcements


Når du tilføjer nye produkter til dit sortiment, er det en god idé at lave en form for sneak-peek for kunden. Det kunne være en lille teaser video eller måske en PDF. Det gør, at kunden får en ’must have’-følelse og det må for alt i verden ikke ende med, at produktet bliver udsolgt, inden de køber.

I forhold til influencers er det ikke bare, at de reklamerer for dit produkt og så får kunden en rabatkode. Hvis vi tager vores kunde, Streetwear Evolution, så skete der det, at når kunden klikkede ind på et par af deres sneakers, så fik de anbefalinger til hvilken influencer, der ville være oplagt for dem at følge på sociale medier – på baggrund af samme interesserer.

Specielle announcements er en god måde at få kunden engageret på. Måske har du et kommende event, hvor dine kunder kan komme og snakke fysisk med dig – hvilket også giver en bedre relation med kunden.

Opbygning af tillid

De fleste kunder vil gerne have en form for tillid til virksomheden, inden de køber produkter fra dem. Det er derfor uhyre vigtigt, at du fra starten tænker på, hvordan du opbygger en god relation med kunden.


Det kan du f.eks. gøre ved at sende e-mails, hvor du tilbyder reel værdi for kunden.

Et eksempel kan være, at hvis du sælger sko og produkter til skopleje, så kan du sende en e-mail, hvor du trin for trin viser hvordan sko vedligeholdes, så kunden får en guide til at kunne gøre det selv. Formålet er, at du får kunden til at købe igen, samtidig med, at din kunde får informationsmails, som er med at skabe en tættere kunderelation og giver værdi for din virksomhed.

Andreas Thulsesen

Andreas Thulsesen